Pages

Senin, 21 Januari 2013

tips kulit halus

Monday, October 15, 2012

Badan Sihat, Kulit Halus Dan Anjal Tanpa Selulit Dengan TOUJOURS SKIN

Assalamualaikum
Bila usia melepasi 40-an , (saya ler tewww) adakah anda sudah bersedia menghadapi. Kulit semakin jatuh dan mengendur. Keanjalan semakin kurang. Sendi-sendi tulang keletak keletuk bergesel bila bergerak.Ketika usia ini segala penyakit mula bertandang.  Namakan..kanser, jantung, darah tinggi, kencing manis, buah pinggang.
Kenalah terima hakikat bahawa tua itu pasti...tua adalah penyakit...siapa yang dapat meyangkal itu adalah hukum alam. Namun Allah bagi manusia akal untuk berfikir. Allah bagi manusia menerokai sains dan keajaiban alam yang boleh menyembuhkan penyakit dan mencari sumber sumber menyembuhkan penyakit. 
 Apabila kita malas dan ambil lewa untuk jaga kesihatan bukan kita sahaja yang susah malah menyusahkan keluarga yang terpaksa menjaga kita. Terpaksa mengeluarkan belanja membiayai kita sebagai pesakit.
Sebenarnya hanya satu perkara  yang membuat kita sentiasa nampak muda iaitu selalu terapkan sifat POSITIF dalam diri dan sebolehnya buangkan sifat NEGATIF dalam diri sekiranya ia melanda. Itu adalah petua sebenar  kita lambat dimamah usia.
Sifat-sifat POSITIF yang harus sentiasa ada dalam diri :-
1. Rajin
2. Tidak kedekut
3. Tidak sombong dan selalu merendah diri
4. Sentiasa terap sifat untuk majukan diri.
5. Bersangka baik
6. Pandai tangani tekanan (ambil mudah perkara yang menekan)
7. Ikhlas dan jujur
8. Pemaaf dan memohon maaf
9. Cermin diri
10.Berilmu
11.Tidak ego
12. Tidak gemar merungut
13.Sentiasa menghargai
13.Selalu berterima kasih
14. Tidak hipokrit
15 Tidak memandang buruk pada keburukan
16. Bergaul tanpa mengira kedudukan
17. Ada sifat bersaing
18. Tidak suka menjatuhkan orang lain
19. Selalu ambil yang positif 
20. Jauhkan diri pada aura negatif
Dan banyak lagi.
Kita tidak berupaya untuk menjauhi tua kecuali mati.  Tetapi kita harus berusaha untuk menjadi sihat. Apabila kesihatan kita dalam keadaan terkawal maka secara langsung kita akan merasa sentiasa muda dan cantik.
Berazam untuk sihat dan cantik harus bermula sekarang tanpa mengira berapa usia anda. Ketika hati sudah menginginkan cantik, maka mulakanlah.
Saya mula menjaga kesihatan ketika saya mula melahirkan anak kedua. (Hanis).  Saya ingat lagi ketika beberapa hari selepas bersalin, saya panggil emak bidan urut untuk mengurut saya. Kami berbual bual mengenai banyak perkara. 
Sambil mengurut saya ketika itu saya memberitahu bahawa saya mengagumi kecantikan seorang artis janda yang telah beranak. Namun dibidas oleh mak bidan itu, katanya perempuan cantik macam mana kalau dah bersalin, habislah tak kan cantik lagi. Saya sungguh terasa kerana memang waktu itu badan dan kulit jadi hodoh. Kulit kasar, kendur dan banyak selulit. Perut buncit dan calar calar bekas strechmark kulit pecah pecah akibat mengembang besar ketika mengandung tanpa jagaan tertentu seperti menyapu losyen anti strechmark dan sebagainya. Punggung kendur dan jatuh. Buah dada kendur tidak lagi cantik kerana tidak memakai coli yang betul kerana tidak selesa lantas buah dada jatuh akibat tidak disangga dengan betul.
Memang amat sukar atau tidak mungkin kita mendapatkan kembali tubuh badan seperti sebelum beranak. Waktu itu saya  merasakan yang  perempuan akan lambat  tua dan pasti cantik awet muda hanya perempuan yang tidak pernah melahirkan anak.
Namun walau macam manapun keinginan untuk cantik dan mengembalikan bentuk badan seperti biasa sentiasa terpahat dalam hati . Walaupun ketika itu saya tidak berapa mampu untuk membeli jamu di kedai, saya rajinkan diri  mengamalkan petua petua seperti membuat jamu sendiri. Mencampurkan 7 biji manjakani, 7 helai daun sirih dan kunyit hidup yang direbus dan diminum setiap pagi dan bakinya dibuat cebuk ketika dalam pantang selepas bersalin. Bertangas bertungu, berbengkung walau hasilnya tidaklah memberasangan sekurang kurang saya berusaha untuk dapat mengelak tubuh badan menjadi terlalu geleber dan gemuk. Waktu itu saya terpaksa berpuas hati dan menganggap bahawa saya tidak akan memperolehi badan seperti sebelum kahwin dan beranak. 
Alhamdulillah ketika usia saya melepasi 40-an saya diperkenalkan oleh seorang kawan yang mengamalkan kolagen. Dari pemerhatian saya, saya sungguh mengagumi kehalusan dan kelembutan kulit wajahnya tanpa sebarang mekap walau usianya hampir mencecah 40 tahun ketika itu.
Alhamdulillah keinginan untuk cantik secantik kulit wajah kawan yang memperkenalkan kolagen kepada saya membuat saya terpanggil untuk mencuba kolagen akhirnya selama hampir 3 tahun saya terus melupakan supplement lain. 
3 tahun saya hanya mengambil kolagen yang membuat saya kekal sihat. Alhamdulillah nikmat mana yang mahu kudustakan. Segala sakit, lenguh sendi tulang saya hilang. Rambut saya kekal cantik dan tidak gugur. Kulit seluruh tubuh saya lebih anjal, halus dan muda. Alhamdulillah dalam sebulan saya hanya berbelanja tak sampai rm200 hanya untuk kolagen tanpa supplement lain.
Baru-baru ini ketika usia saya melepasi 40-an setelah saya  melahirkan 7 anak, kulit saya halus dan  peranakan saya yang kemas akibat buncit yang semakin hilang.
Siapa sangka bila saya berusia awal 20-an, saya terasa tukang urut  itu mencemuh bentuk badan saya dan ketika usia saya 40-an tukang urut itu mengagumi bentuk badan dan kulit saya. Dah terbalik kan...... Nikmat mana yang mahuku dustakan. Jadi itulah tips kecantikan yang ingin saya kongsikan di sini.
Sesiapa yang ingin mencuba segala kebaikan serbuk kolagen asli TOUJOURS SKIN sila emel saya di shinarostam@yahoo.com
Di sebabkan ianya adalah asli tanpa bahan campuran maka ianya berkesan dalam waktu yang singkat. Dalam masa sebulan atau kurang, rambut mula tidak gugur, sakit sendi mula berkurangan, wajah sentiasa lembab dan mula nampak anjal dan anda merasa selalu sihat dan sukar mengidap demam atau selsema.
Selama hampir 3 tahun mengamalkannya, selain kulit saya bertambah halus, badan saya langsing dan bertambah cantik dan dapat  berpakaian seperti model. Perut saya semakin hilang buncit. Bagi saya itu mungkin disebabkan setelah mengambil kolagen, setiap kali bangun tidur saya tidak merasa lapar. Kerana tidak merasa begitu lapar saya hanya mengambil sarapan yang  terdiri daripada buah-buahan, jus dan makanan berserat untuk menyihat tubuh badan serta makan makanan berat hanya waktu hidangan tengahri dan tidak lapar waktu makan malam.
Selain daripada itu, penyakit gastrik dan resdung yang teruk pernah saya alami pulih secara tiba-tiba setelah mengamalkan TOUJOURS SKIN serbuk kolagen asli ini. 
Bagi saya kecantikan dan kesihatan itu milik sesiapa sahaja yang rajin dan tidak kedekut.
Insyalah saya selalu mahu kongsikan apa yang terbaik. Kini saya amat gembira bila kulit saya, kesihatan dan  bentuk badan saya lebih baik  berbanding ketika usia saya 20-an.  Alhamdulillah. Syukur saya pada Allah beri nikmat kerana memiliki kulit cantik dan kesihatan yang baik  pada usia ini.
Jika berminat, sila emel shinarostam@yahoo.com untuk keterangan lanjut.
Ini adalah sebahagian daripada feedback yang saya terima. Alhamdulillah, rasanya apa yang saya kongsikan banyak memberi manafaat kepada yang lain. Alhamdulillah.
Saya nk continue order Collagen dr nani...ada stok lg tak?harap2 ada lagi lah stock ye..
Kalau ada nk order lagi dan nk bnk in duit sekali..
Utk pengetahuan Nani..hampir 2 bulan saya minum colagen ni,mmg menampak kan kesan..sakit2 lutut berkurangan.
Lagi satu..bila byk buat kerja dan berjalan dlm rumah..kaki dh tak sakit lg..

assalamualaikum kak nani...
 ima ni.
nk bg feedabck makan collagen tu.
kuli rasa lebih lembut dan licin dan agak cerah sedikit. kulit pun rasa tegang. dh sebulan lebih makan.
mak ima makan pun berkesan jgak. suka sgt dia.
ima slalu follow blog kak nani tu. waalllllaaaaa.... meletop chicken pie kak nani. mcm best jerr...
apa yg alisya ckp tu betul... seronok makan dirumah compare makan di kedai. kekadang makan kt tmpt mcm DOME tu mahal jer lebih tp perut  x kenyang. lebih baik masak sendiri.. tp skali skala nk jgak makan di kedai kaannn?? heheheh...
apa2 pun insyaallah bila dh abis sbotol collagen ni, ima nk beli lg dgn kak nani.  i will call u yea...
thanks kak nani.
Assalam kak nani, salam aidilfitri...

ima ni. dh masuk 3 minggu (beli collagen pd 17/8/2012 kt umah kak
nani). byk perubahan yg dpt di lihat spt rambut dh x gugur, kulit
cerah skit, tegang dan anjal serta licin. smlm mak sy pun pegi beli
collagen kt rumah kak nani dgn kakak ipar saya. saya yg recommend kt
dorg bcoz selama ni dorg makan collagen yg ada di pasaran yg dh
bercampur dgn bahan lain.

kakak sy pun dh blk ke Sudan dengan bekalan 3 botol collagen yg sy
beli tu. pun dia rasa perubahan yg ketara. umur dia dh 48thn.. suka
sgt dia. tp tu la kalau dh abis bekalan 3 botol tu mcmna la dia nk
continue lg. nk pos agak susah, takut x sampai jer. kesian plak.

baru2 ni kt open house rumah abg  sy recommend kakak2 ipar sy utk beli
collagen yg asli dr kak nani. insyaALLAH ada la tu nnti dorg akan
beli.

apa2 pun nk sy akan bg feedback dr masa ke semasa perubahan selepas
makan collagen ni. tunggu abis sebotol ni dulu.

kak nani, actually bila waktu yg sesuai makan collagen ni? sebab sy
amalkan waktu mlm dgn jus tomato dan buah2 lain sebelum tido.








Salam kak nani,
Alhamdulillah..hampir sebulan guna kolagen ni... ada kawan tegur tadi..
dia tnya saya guna apa sebab kulit nampak fair, clear pastu beseri... :)
happy nya saya... alhamdulillah...
kena teruskan guna kolagen ni sampai bila2... 
Terima kasih kak..... =)




salam kak nani..sy btl2 puas hati dgn collagen ni.alhmdulillah, dlm seminggu guna kulit muka jadi lembut n xkering. sy nk beli satu lg utk nxt month punya stok.tp minta pos gn address kwn di perlis.boleh kan?sy tggu kak nani reply msg ni.nti sy bnk in..tqvm!muahmuah..



Setiap pagi saya minum jus buah yang dicampur dengan atu sudu teh kecil sehari sekali serbuk kolagen asli TOUJOURS SKIN. 


Setiap pagi saya enjoy bersarapan buah oren atau epal, roti wholemeal dan minum kopi atau teh.



0 komentar:

Posting Komentar

 

Blogger news

[Try us with Wibiya!] 1 2 3 4 5
[Try us with Wibiya!] 1 2 3 4 5

Blogroll

About